søndag den 27. februar 2011

Afslapning på øverste etage

Jeg har lavet en del tegninger (primært i en hospitalsseng), som ikke har noget motiv, men bare er mønstre og krummelurer i skøn forening. Nu har jeg så lige opdaget at det faktisk har et navn!:
 Zentangle.
Prøv lige at lave en google billedsøgning og vær beredt på at blive blæst bagover.
Her i weekenden har jeg lavet denne tegning. Det er altså bare ren nydelse. Man skal ikke tænke over motiv, perspektiv eller en dybere mening. Bare mønstre. Dét er rendyrket afslapning.


3 kommentarer:

  1. Sjovt det har et navn! Dyrkede det meget da jeg var yngre, elskede at lade pennen tage over, uden at tænke - det var den gang jeg havde mere tid! Burde måske tage de op igen, en gang imellem:-)

    SvarSlet
  2. Så flott!! Hadde dette vært trykket på tekstil hadde jeg kjøpt stoffet tvert!

    Marit

    SvarSlet
  3. Og så er "zentangle" et godt ord - det ligger godt på tungen :-)

    SvarSlet