tirsdag den 11. januar 2011

In the corner of my kitchen

....står min julegave fra min mor.
Hun fandt denne skænk i genbrug, som hun spontant købte, uden at vide om jeg havde plads eller kunne lide den. Om jeg kan! Før var den brun. Inkluderet i gaven var maling efter frit valg. Da min mor kom med farvekortet var det let. Det skulle være denne turkis!

Skænken er proppet med skatte i form at retrostoffer. Skufferne, tror jeg, skal indeholde origamipapir....

Betty har de sidste 12 år boet i mine kælderum, de mange steder jeg har boet gennem årene. Forinden da røg hun med hjem fra Californien. Det var et værre hyr at få hende med flyet, da hun jo var for skrøbelig at sende i lastrum med kufferter og for stor til skabene oppe i flykabinen. Så krukken endte et sted på 1. klasse. Efter den historie har det aldrig været et emne om hun skulle smides ud. Selvfølgelig skulle hun ikke det! På trods af at jeg aldrig har haft plads til hende.... før nu. :-)

Retrostof en masse...

Akryllampe købt i genbrug. Ved du noget om dens oprindelse? Læg mærke til at den er godt som usynlig, på billede nr 2.

12 kommentarer:

  1. Hold da op, et lækkert møbel!
    Ved du, hvilken type maling det er malet med? Og med pensel eller sprøjtet? Vi har en skænk der ligner lidt, og den står bare i træ, men det der ser da helt fantastisk ud!
    Hej fra Line

    SvarSlet
  2. Sikke et flot møbel - dejligt hvad maling kan gøre :) Tillykke med den.

    SvarSlet
  3. Den er malet med pensel.
    Grundet først med spærregrunder og derefter 2 lag maling.
    Malingen hedder Interiør High Finish fra Flugger.

    SvarSlet
  4. Lampen er fra Ikea.
    Den hænger nemlig også herhjemme.
    Mette

    SvarSlet
  5. Nej ups - vores er en hængeversion, så det er nok ikke den samme som din.
    Mette

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig gave - og med maling! Det ser altså godt ud.
    Helle.

    SvarSlet
  7. Wauw, hvor er du heldig. Virkelig fed gave...Håber også på snart at finde et skab/en skænk til alt mit stof.

    SvarSlet
  8. Lækker farve, og dejligt skab. Retro stofferne ser fantastiske ud:)

    SvarSlet
  9. For et herlig skap du har fått - og fargen du har valgt ut gjorde det jo bare knallfint :-)

    SvarSlet
  10. Sikke et lækkert møbel - og Bettypigen er jeg sgu da helt solgt i. Hende må du aldrig skilde dig af med... og hvis du en dag skulle overveje, så giv lige lyd ikk?! :)
    Peace, T

    SvarSlet
  11. Tak for jeres kommentarer.
    Farven er virkelig også til at blive i godt (forårs) humør af. Og det vildeste sus når man så åbner lågerne... :-D

    Betty ryger ingen steder hen! Hun får lov at følge med mig på plejehjem.
    Alt det postyr der har været med hende. Det skal ikke have været forgæves, vel? ;-)

    SvarSlet
  12. Wow! Så himla läcker.

    /Mia :)

    SvarSlet