mandag den 10. januar 2011

Illustratoropgave

En af de ting jeg er rigtig god til, så er det at tilføje farver. På hvadsomhelst.

Noget af det mest triste og farveløse jeg kan komme i tanke om er sygdom og alt hvad der har med sygdom at gøre. Hospitaler, venteværelser, medicinemballage osv.
Pænt uheldig at ramle ind i denne verden, når man er farvejunkie, der både er på stoffer, tapeter samt har malerhjerne.
Så min mission, indtil stamcelleforskningen har fundet en kur så jeg kan slippe fri at mit fængsel, er at tilføje farver  til denne verden. Det er ligesom ikke specielt opløftende at være kronisk syg, men det ville måske være lidt lettere at sluge den pille, hvis det i det mindste var flot og farverigt?

Så jeg er pænt stolt over at i næste nummer af Diabetes bladet (med et oplag på omkring 100.000), er jeg blevet spurgt om jeg ville lave en illustration. Jeg glæder mig helt vildt til at se det på tryk!

Jeg har brugt sort marker og farvelagt med layout tusch. Jeg har brugt 3 farver gul, pink og blå. Disse er visse steder blandet, så der opstår orange, grøn og lilla. Det giver et ret cool effekt.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare superfedt!! :-D
    Og ja - helt enig - du kan altså noget med farver! ;-)
    Ha' en dejlig dag.
    Kh. Jane

    SvarSlet
  2. tillykke og du er god til at tegne :)

    SvarSlet
  3. Se DET er da noget der giver en kedelig mandag kulør. Stort tillykke med opgaven....100.000 tryk...Det er f**** mange!!!

    SvarSlet