onsdag den 19. januar 2011

Blomster spredt ud over stuegulvet

Dette er desværre ikke starten på en romantisk beretning. ;-)



Jeg har tidligere skrevet om min kirigami besættelse, hvor jeg klipper blomster hver gang jeg kører i tog. Jeg bruger det også til at stresse af. Papiret fylder ikke særlig meget og jeg kan have det med overalt.

Hver blomst består at 5 blomster i forskellig størrelse sat sammen i midten med en "brad". Hvad er det danske ord?
Samles med brads i midten. Denne er fundet hos Søstrene Grene.

Jeg har ikke tal på hvor mange jeg har lavet, men det er nok i omegnen af 100 stk.

Jeg har hængt nogle op på væggen og lavet hårspænder ud af nogle af dem. Men ellers har jeg ikke rigtig nænnet at gøre noget ved dem, fordi de er så fine!

I dag tog jeg hul på et større projekt med at sætte dem sammen til en kugle. Den kan man enten hænge op som en uro eller bruge som lampeskærm.




Er farverne ikke bare vidunderlige?


Denne krea"besættelse" har kørt siden november og jeg er endnu ikke det mindste papirtræt! Tværtimod. Det giver blod på tanden at gå på jagt efter nye papirer, mønstre og sammensætning af farver.
Arbejdet er i høj grad meditativt og endelig endelig! har jeg fundet noget jeg kan holde ud at lave, trods mine kroniske smerter. Det giver både håb og glæde.

Hvis du ligger inde med et papirudvalg, så er jeg med på en bytter!
Jeg tager også imod tip til hvor man kan købe papir a la REL og Rice, samt origami.


18 kommentarer:

  1. De er bare rigtig, rigtig smukke :)

    SvarSlet
  2. MEGA skønne når du sætter dem sammen på den måde!!! ville elske at sådan en uro hængene.

    SvarSlet
  3. Wauw... Er helt vild med den øverste lampe =)

    Hvis nu... Hvad skulle du så ha' for sådan en omgang blomster til en lampe? Jeg kan sagtens selv sætte det sammen.. Altså, ja, hvis du overhovedet sælger af det.. :)

    SvarSlet
  4. OH MY GOD!!! Hvor er det noget af det smukkeste jeg længe har set.. Jeg tænker forår, jeg tænker brocher, pandebånd, blomstermark på væggen osv osv

    Hvor kunne man bruge dem til utrolig mange ting!!?

    SvarSlet
  5. Hvor er dine blomster smukke. Engang da bogbinding var på sit højeste var der en butik som hed bogbinderkælderen og de havde forskellige typer papir. Jeg ved ikke om den findes, men tror det. Hvad med kataloger kunne de ikke bruges?

    SvarSlet
  6. Så flotte og fedt du har fundet frem til en løsning med den uro, så kan du få brugt nogle af alle de flotte blomster :-)

    SvarSlet
  7. Nu bliver jeg da ekstra glad for at have sendt papir afsted til dig, når jeg ser de skønne blomster! Håber du snart har det i hænderne
    Helle.

    SvarSlet
  8. De er bare SUPER flotte, har du ikke lyst til at give os andre mulighed for at lave dem osse?? :)
    En trin for trin er jeg sikker på mange ville tage godt imod ;)
    Kram fra Katrine!

    SvarSlet
  9. Tak for alle roserne. Det varmer og gør godt helt ned i maven. :-)

    Årgh, jeg bliver så dårlig over at blive spurgt til, hvad noget der har taget en trilliard timer at lave.
    Men selvfølgelig også smigret!

    Sanni, Materialeprisen ligger i omegnen af 175 kr og så længe lager haves, vil jeg gerne sælge til 350 kr. Så har jeg nemlig mulighed for at købe nye materialer ude i verden.

    Margith, jeg har købt papir hos bogbindermaterialist. De var på Kreativ Messe i Fredericia, hvor jeg selvfølgelig ikke kunne modstå fristelsen. Men god tanke du fik, for disse papirer er rigtig gode. Jeg tror jeg er lidt for perfektionistisk til at bruge papir fra magasiner.

    Helle, jeg har modtaget papir fra dig her til aften. For syv sytten, hvor er det der liv papir for nice!
    Hvad hedder producenten? Kan det mon købes på nettet? Det nytter lissom ikke rigtig noget at google Liv. :-D

    SvarSlet
  10. Wauu der er bare super fine.

    SvarSlet
  11. De er da TOTALT smukke. Jeg gad virkelig godt have en lampeskærm med sådan nogle blomster!

    SvarSlet
  12. IIIh.... hvor bliver man dog bare glad af alle de farver og mønstre :)
    Får helt lyst til selv at gå i gang...

    SvarSlet
  13. sikke en skøn besættelse, kan jeg så osse godt forstå. de er jo mega smukke. :)

    SvarSlet
  14. Fantastisk! Intet mindre end fan-absout-tastisk! Helt bestemt forårets næste projekt. At give mig i kast med origamien. Ægte nørderi. Og en god måde at få bugt med det efterhånden store papirlager jeg har fået samlet mig.
    Tak for masser af inspiration. Følger dig nu som fast læser. Glæder mig til at følge dine skønne påfund :)

    SvarSlet
  15. Hvor er de smukke!!! Du er simpelthen nødsaget til at lave en DIY eller en give away eller noget, så jeg kan få fingrene i dem! Wauw siger jeg bare!!!!!!! :-)

    SvarSlet
  16. En DIY på disse blomster, vil jeg skrive på to-do listen :-)

    SvarSlet