søndag den 12. december 2010

Juletræet med sin pynt: blomster

Jeg tilbringer i gennemsnit 4,5 timer i tog hver uge. Gode lange ture til Århus og København. På disse ture har jeg altid noget at beskæftige mine hænder med. Ny obsession hver uge.
Denne uges besættelse har været kirigami, som er japansk papirklip.
Manner, hvor er det nogle fantastiske kreationer jeg har lavet!

Det bedste af det hele er, at det er så simpelt at lave, men ligner 1½ million.

Papirblomsterne er blevet temaet på mit hvide plastik juletræ, som måske er min bedste investering nogensinde. Købt på Ellos for 3 år siden for ca 200 kr. Som enlig mor på spanden er det jo en væsentlig besparelse i budgettet. Det er meget let at pakke ud. Ikke noget med at skulle bruge økse, sav og hakke for at få det til at passe i en fod. For ikke at tale om hjemtransport og afskaffelse af haveaffald, som ikke sådan lige lader sig gøre når man bor midt i byen uden bil. Need I say more?

Udover papirblomster er der:
Led lys m. hvid ledning
Hvide perler (købt i Macys juleudsalg i San Francisco for 11 år siden)
Turkis og grønne glaskugler hængt og med neongrøn tyl (lidt grønt hører vel til på et juletræ) ;-)
Topstjerne som er hjemmelavet model

























1 kommentar:

  1. De er også skønne og hvor må det være hyggeligt at sysle med.

    Endnu engang mange, mange tak for din støtte til hjertefesten. Det er det blogland jeg elsker der stabler sådan en fest på benene og bidrager til en masse familiers juleglæde. TAK

    SvarSlet