torsdag den 30. december 2010

Festtestet

Jeg har kreeret i helt masse smukke papirblomster, men har ikke helt vidst hvad jeg skulle bruge dem til. Det skulle være til det helt rigtig formål.
Til julens fester havde mig og Dinabarnet pyntet os med blomster i håret. Blomsterne er limet på hårspænder;  krodillenæb som IKKE glider ud af vores meget glatte hår.

Jeg var lidt nervøs for om de holder, men det gør de! Lidt i stil med sidste år dille med hårbøjler, men det blev bare aldrig et hit hos mig, da de generer bag ørerne og når man også har briller, er det lidt meget hovedudstyr...

Til fest og indendørsbrug er blomsterspænderne aldeles velegnede! Har ikke testet dem i storm, sne og regn, men tænker også at det er ligemeget. :-)

Her til aften efter at den Lille Vilde var puttet, så hyggede vi os med at tage billeder og lege klæd ud i japansk tøj til soundtracks fra Studio Gibli (dem med Totoro, Kiki, Chihiro osv).



Med inspiration fra kirigami (japansk papirklip)


Kimono fra Japan

Min skønne model, der fører i tandtabningsdisciplinen :-D

9 kommentarer:

  1. Det slår mig lige, at det er alt for længe siden, mig og Tøsen herhjemme har leget klæd ud....
    Det ser über herligt ud. Lige til at blive i nytårshumør af.
    Rigtig glædeligt Nytår
    Fra Frk. Hverdag (der vist skal klæde sig lidt mere ud i det nye år)

    SvarSlet
  2. Jeg skal også helt klart klæde mig mere ud. Især i silkekjoler, nu hvor mine børn er blevet så store at man kan have sådan en kjole på i mere end 10 minutter for den er ødelagt at gylp, snot og smørfingre.

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare kræs - sikke lækker hun bliver i morgen :) Så smuk hårpynt - helt vild med det. Godt nytår. Kh Dorte

    SvarSlet
  4. Så söt blomma! Helt fantastiskt fin kimono i vackert tyg! Och SÅ SÖT dotter du har! Vilka fina bilder!

    SvarSlet
  5. Super sødt og en god ide med kodille næp. Hvis jeg må låne et billed eller to vil jeg rigtigt gerne linke til dig en dag (jeg skriver selvfølgelig at det er dine billeder o.s.v.).

    Masser af nytårskram

    SvarSlet
  6. Jeg ser at jeg pludselig har kaldt mig selv for Marna. Hmmmm, måske har jeg brug for at b live en ny mig i det nye år? Nå men uanset hvem jeg er vil jeg stadigt gerne låne et billed og linke hvis jeg må.

    SvarSlet
  7. Marna er afgjort et fint navn, hvis du skulle finde på at skifte.
    Men kodille? Har du krummer i tastaturet? ;-)

    Selvfølgelig må du låne billeder og linke. Det vil jeg blive meget glad for :-)

    SvarSlet
  8. Nå kodille er da meget sjovt hvis man er vild med køer eller noget. Jeg har lige fået ny pc og jeg tror fingrene lander forkert på tasterne. En af dagene vil jeg glæe mig til at vise din skønne ide. Godnat.

    SvarSlet