søndag den 26. december 2010

Farveskralderbang

Denne ferie står fra nu af på så meget ro og fred, som jeg kan finde. Så megen kreativ syslen som muligt, for det er der jeg finder freden.

Selvom jeg havde en utrolig dejlig og fredfyldt juleaften, hvor jeg kunne give min datter 100% opmærksomhed, så drænede dagene op til og dagen efter ligeså. Den 25. dec var vi til min nieces fødselsdag med ca. 20 mennesker. Jeg får det værre og værre med mange mennesker. Ikke pga angst, men fordi den sygdom jeg har (BDS, Bodily Distress Syndrome) er en lidelse som gør en hypersensitiv. Så alle lyde, bevægelser, dufte, stemninger, temperaturudsving, m.m. ryger ind ufiltreret. 
Denne glædelig begivenhed, som en børnefødselsdag jo ER, havde den bagside at jeg vågnede op med røde øjne, sorte rander og SÅ ondt i kroppen, at jeg måtte tage maksimal dosis smertestillende OG ligge med varmepude på de ømmeste områder.
Det er svært at forstå og så er jeg er ikke engang den der er hårdest plaget blandt de patienter jeg går i gruppeforløb med.

Heldigvis har jeg en halv juleferie med kun et barn hjemme, så der skal bare hygges og geares ned med syslerier. Her er en smagsprøve på noget af det vi indtil videre har kreeret:

1. Cigaræske med papirpatchwork
2. Halssmykke med smeltede hama perler
3. Blyanterholder lavet af mælkekarton med papirpatchwork



5 kommentarer:

  1. Hoppas du mår lite bättre snart. Vad fina saker du gjort, härliga färger verkligen.

    /Mia :)

    SvarSlet
  2. Jeg forstår dig som du ved! Håber du får det bedre snart!

    SvarSlet
  3. Det lyder godt nok ikke rart! Men det er nogle fine sager, I har lavet. Jeg er også gået amok i de der smeltede perler, det bliver bare så fint!

    SvarSlet
  4. De smeltede perler er geniale. Det er en opgave som er perfekt at uddelegere til små hænder.

    SvarSlet