søndag den 14. november 2010

Små armbevægelser

Symmetri. Kræver kun at man kan sætte streger fra prik til prik. Ingen lineal, kun en filtpen, papir og 4 farver.
I disse dage er jeg helt flad. Når jeg har haft gang i lidt for mange ting, fået lidt for mange idéer og været helt opslugt i min egen kreativitet og tror at nu kører det for mig, nu går det den rigtige vej, så falder jeg med et rabalder.
Jeg får så mange smerter at jeg næsten ikke kan holde ud at være vågen. Så står den på panodil, morfin, varmeomslag, klodset op i sofaen med puder for at gøre det så behageligt som muligt for en smertende krop. Min datter på 5 er begyndt at spørge: "mor, hvorfor ser du sådan ud i hovedet?". Og jeg spørger til, hvordan hun synes jeg ser ud. Hun svarer, at jeg ser ked ad det ud. Det rigtig ord er nok forpint. Forpulede møgsygdom.

Når jeg har det sådan, så er det at der kommer tegninger ud af mig. Jeg magter at holde ganske forsigtigt på et tegneredskab, med pauser indimellem og lidt søvn. At fordybe mig i et mønster er med til at aflede mine tanker fra smerterne.




  Isometrisk papir ser sådan ud, og kan printes fra nettet fra flere websteder. Du finder det ved at google "isometric paper":

2 kommentarer:

  1. Pyha, det lyder drøjt Junette! Uden tvivl en stakket trøst, men jeg må altså sige, jeg er ret imponeret over, du lige finder overskud til at dele et tip med os!

    Og tak for det - sådan noget papir skal jeg bestemt have printet lidt ud af :)

    God bedring og god søndag.

    Hilsen Helle

    ps. Så dejligt at høre, du er omkring min blog hver eneste dag!!!

    SvarSlet
  2. Det ER drøjt, men heldigvis har jeg kun haft 1 barn i weekenden og hun har det fint med, at tage den med ro og lave nogle sofasyslerier.

    Hun elsker at "hjælpe" mig med at tegne og det får hun lov til. :-)

    SvarSlet