tirsdag den 9. november 2010

Retro julestjernelanterne DIY part THREE







Alle de lange folder skal gå indad

De 2 flapper skal folde udad

Her er de foldede spidser

Så skal den lange flap limes med bogbinderlim

Presser limningen sammen med endnu et værktøj



Så skal stjernespidserne limes sammen

Samme procedure hele vejen
Den her får klippet flapperne af, da stjernen ikke skal lukkes hvis der skal lys i
Sidste spids kan godt være lidt besværlig, så her skal man være lidt forsigtig
Færdig!
Med lys

Ny idé: gakkede lampeskærme til lysekrone.


 God fornøjelse. Hvis du får lyst til at kaste dig ud i projektet, vil jeg blive glad hvis du linker til mig.
Hvis du ikke vil ud og investere i lim, papir og stof, så vil jeg gerne sælge limede papirark, hvis der er interesse for det.

7 kommentarer:

  1. Sikke en fornem og lang DIY, sikke et arbejde du har lagt i at dele med os andre.. Jeg håber jeg får tid i min kreative kalender til at lave sådan en stjerne, nu da jeg er lidt stjerne tosset...

    SvarSlet
  2. jubii, tak for diy'en, jeg troede jo det var købte stjerner beklædt med retrostof, derfor jeg spurgte hvor man kunne købe stjernerne henne..
    KH Mia

    SvarSlet
  3. Ah, på den måde, Mia. Forstod det ikke lige :-)

    Håber at der er nogen som får glæde af DIY´en, for det var godt nok noget af et arbejde.

    SvarSlet
  4. Den ser godt ud, det skal jeg prøve når jeg får tid.

    SvarSlet
  5. mange tak :) det må jeg prøve at lave det her.

    SvarSlet
  6. MIG HA'!!!! Sååå fin, jeg tænker topstjerne på juletræet...? Mummmms... Men ved ikke om jeg kan ende op med så flot resultat som dig?

    Tjek i øvrigt min nye blog; http://frk-trillingsgaard.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Det er virkelig en fin DIY og en meget lækker stjerne. Jeg vil prøve om jeg kan huske den næste år så jeg kan få linket til dig.

    Masser af varme nytårkram til dig og dine.

    SvarSlet