tirsdag den 9. november 2010

Retro julestjernelanterne DIY part TWO

Så nu er papir/stof tørt og jeg går videre:

Skabelon til stjerne. Tryk på billedet for at få det frem i original størrelse og print det ud på karton. Jeg har brugt 230 g tykkelse og det synes jeg er en god kraftig tykkelse til skabeloner

Tada, skabelon ud af printer


Skal lige skæres til med helt fresh skær på hobbykniv, ellers kan papiret godt flosse

Tilbage til stofbeklædt papir: Skær kanterne rene på alle arkene



Dette er lige et eksperiment: jeg limer alle arkene sammen med tekstillimpennen, så de ikke risikere at rutsche fra hinanden

Bagsiden af skabelonen får også lim
Så, nu kan hele baduljen skæres på en gang!
Denne vinkel tegner jeg op med blyant og klipper med saks


Så skal der laves foldelinier. Det gør jeg med lineal og så det lyserøde værktøj, som ligner noget en tandlæge bruger til tandfyldninger. Jeg ved ikke hvad den hedder, hverken i tandlæge eller -papirfaget.

Her klippes et hak
....to be continued

Ingen kommentarer:

Send en kommentar