søndag den 28. november 2010

Perlerier med totoro og houndstooth mønstre

Har haft lidt alenetid i dag, hvilket var tiltrængt da jeg kæmper med en lungebetændelse. Så tiden er blevet tilbragt i sofa, med nogle småsysler. Eller mikrosysler.

Jeg har lavet mikroperleplade til den store guldmedalje. Jeg tyvstartede lidt i går aftes, hvor jeg lavede en Totoro, mens jeg havde besøg af veninde og vi så Miyazaki filmen Det Levende Slot.
Totorovedhæng i kuglekæde


Da jeg nu havde en masse sorte og hvide perler, måtte jeg finde på noget at bruge dem til. Det er på ingen måde mine yndlingsfarver, da jeg foretrækker noget mere rock n roll og ramasjang. Hov, en ting der er total rock n roll OG sort/hvid, er da houndstooth mønstre (hanefjed, pepitatern).
Her er resultatet af denne udfordring, halskædevedhæng m. forskellige mønstre:
hanefjedmønster

Pepitatern

Pepitatern i forgrunden og lidt freestyle i baggrunden

Lidt andet end perlerier blev det også til:
Halskæde med kuk-ur i akryl

Hårspænder (stadig i et ternet tema)

Halskæde med lille japansk dukke

Fuglebursvedhæng i akryl

Fuglen udvendig
Hvis du ser noget du godt kunne tænke dig, så er der mulighed for det. (priser mellem 20 og 80 kr)

10 kommentarer:

  1. ÅÅHH!! Hvor er dit Totoro vedhæng bare fint! Har en Japan-glad (kalder jeg det) veninde, som netop nu er på japansk højskole.. Jeg mangler at lave hende en julegave. Hun vil elske en Totoro!

    Er dit vedhæng lavet freestyle eller efter et mønster, som man kan få/købe?

    Helene // Når genbrug bliver guld

    SvarSlet
  2. Japansk højskole, det lyder vildt spændende! Hvor kan man det henne?

    Vedhænget er lavet freestyle :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror gerne jeg vil købe kukuret :-)
    Hvad koster det?

    KH Carina

    SvarSlet
  4. Hej, jeg vil gerne købe fuglen i bur.
    Hvis jeg skriver til dig på en af dine trendsalesannoncer, kan jeg så betale derigennem?

    Mvh. Susse Bie (duddert på TS)

    SvarSlet
  5. Hej Susse, ja det er perfekt med TS.
    På billedet er der ikke nogen kæde. Vil du have en kæde med? Vedhænget koster 50 kr alene og 70 med kæde.
    Jeg har kæder i cirka alle farver og vil anbefale sølvfarvet eller blå.

    SvarSlet
  6. Jeg er så meget fan af kuk-uret, det er genialt. Hvis Carina hopper fra er jeg på :-) Hvor har du fået kuk-uret fra ?

    Jeg fik din tapet pakke idag og gik helt istå over alt den skønhed. Tusin tak. Og tusind tak for ekstra gave, det er så fint.

    Kh Line.

    SvarSlet
  7. Jeg har ikke hørt mere ang. kukuret, så det er stadig til salg.

    Jeg har købt det på etsy hos hende her: http://www.etsy.com/shop/vintagebeauty
    Jeg har dog købt det sidste hun havde.

    Er glad for at høre at tapetet gjorde lykke! Sådan skal det være :-)

    SvarSlet
  8. Så masse flott du har laget!
    Jeg er imponert :o)

    Jeg ble også imponert av pakken jeg fikk hentet meg på posten!
    Hvor tapetene var flotte!!!!!
    Enda bedre enn på bildene :o)

    Og stoffbitene! *sukk*
    Ekstra tusen takk for det blå du hadde lagt ved, det var aldeles nydelig!!!!
    Jeg er VELDIG glad for at jeg bestilte av deg, søte du!

    Nå håper jeg du blir snart frisk og ønsker deg god bedring.

    SvarSlet
  9. Jeg elsker bare Miyazakis film og ikke mindst figuren Totoro - SÅ elskelig :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet