lørdag den 6. november 2010

Lanterne i retrostoffer

I dag har jeg haft tiden til at afprøve en idé som har spankuleret rundt i hovedet, siden jeg den dag forsikrede mig selv om, at jeg aldrig mere skulle bruge tid på at flette lampeskærme.

Så det er lige hvad jeg har lavet i dag! Den klassiske julelanterne i nye retro klæder. Jeg har eksperimenteret med både frysepapir og tykt papir hvor stoffet er limet på med bogbinderlim. Jeg er mest til den sidste løsning. Jeg har prøvet at sætte den over en pære og den ser über ud med lys i!

Her kommer et hurtigt billede inden jeg skal ud af døren og spise aftensmad hos veninde.



12 kommentarer:

  1. Sikke fin den er! -mon du laver en DIY på såden en lækkerfætter?
    -Det ville jo være et super julehyggeprojekt:-)

    Kærlige hilsner, Louise

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot! Jeg hepper også på en DIY :)

    SvarSlet
  3. For en herlig ide! Den ser SÅ fin ut :-)

    SvarSlet
  4. SUPER ide, jaaa DIY please :D

    SvarSlet
  5. Hej Junette
    Hvor køber man stjernerne?? Den du har kreeret er superflot.
    Kunne du lokkes til at bytte lidt af det fine hjertetapet, kiggede på en rulle af det hos Retrovilla den anden dag (den stod også som sidste rulle, lidt slidt i kanten) eller sælger du kun?
    KH Mia
    miachristina1@hotmail.com

    SvarSlet
  6. Tak for jeres roser allesammen. Det er skønt at høre når man har lavet noget, man selv synes er rigtig godt, at andre synes det samme.
    Det gør jo så også at jeg stærkt må overveje en DIY. ;-)

    Mia, køber hvilke stjerner? Er det denne fra dette indlæg du mener?

    SvarSlet
  7. Wuaw hvor er den smuk! Ja, jeg gad også godt en step-by-step forklaring på dette projekt. :)

    SvarSlet
  8. hold da k*** den er da fin, kunne godt forstille mig den var super fin med lys i :)

    KH Sara

    SvarSlet
  9. Hvor er den bare super fin!

    SvarSlet
  10. Hvor er de fine. Er der mon nogel der kommer til salg og hvis de gør hvilken pris?
    Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  11. Jeg tror ikke den vil være særlig salgsbar.
    Dels fordi materialerne er dyre og dels fordi det tager lang tid at lave.

    SvarSlet