onsdag den 3. november 2010

Kære kærester

I dag har jeg modtaget stof i tegneseriens tegn.

Dette her gætter jeg på er fra 50´er eller 60´erne. Det er i hvert fald fra en tid hvor bilerne er ret gangsteragtige, mænd gik med butterfly og damerne gik med perlekæder og alle gik med hat og frakker!
Motiverne er kærestebilleder og de er skønne at gå på opdagelse i.

Farverne er meget grafiske: Cyan, Magenta, Yellow og BlacK og så en violet. Det leder tankerne hen på  pop art, Roy Lichtenstein, og minder mig også lidt om tegneseriestriben Peanuts i tegnestilen. 
Det er fascinerende at et stykke stof kan indeholde så meget historie. Og samtidig have så meget nuttethedsfaktor.








2 kommentarer:

  1. Hej Junette.

    Skønt stof, dejlige billeder, du nænner da vel iukke at bruge det hva?

    modtog også dine skønne tapet stykker i dag, hold da op nogle fine nogen, og nej behøvede ikke vejledning ;) skal nok få lidt stjerne ud af dem hvis jeg da ellers nænner at bruge stykkerne :)

    jeg fandt ud af af mine stykker er klippet i samme str: og tænkte om du evt var med på en bytter?

    så ville jeg klippe en ordentlig bunke både med tapet og enkelte i skøn papir så kunne vi bytte firkanter hvis du har lyst?

    du kan jo sende mig en mail hvis det er noget du kunne ha lyst til: bournonvillehansen.sara@gmail.com

    Kh sara

    SvarSlet
  2. Jo... Jeg nænner godt at bruge af stoffet. Men jeg tror det meste ryger til salg, når jeg har taget min andel til samlingen :-)

    Jeg kunne forestille mig at det var ligesom at åbne en stor pose bland-selv-slik, som man ikke selv havde blandet? Det vil jeg også gerne prøve, så jeg er helt sikkert med på en bytter!

    Istedet for stjerner kunne man også lave noget tapet patchwork. Det tror jeg kunne se rigtig fedt ud på et skab f.eks.

    SvarSlet