tirsdag den 26. oktober 2010

Svimlende skønne og sjove stoffer

Jeg har en alsidig og meget glad stofsamling. Fremmede der kommer i mit hjem taber som regel underkæben, for der er stof overalt. Til gengæld er her en behagelig akustik :-)

For nyligt fandt jeg dette smukke stof, som i tidligere liv sikkert har været et gardin. Da jeg sprætter sidesømmen op finder jeg ud af at stoffet er fra Dekoplus. Sjælden hollandsk retro fra 70´erne. Det her print er ganske flokoristisk, men så er der en stribe med nærmest pixelerede blomster. Hvad skete der lige der?
Når mørket er faldet på, så ændrer stoffet karakter. Det orange bliver nærmest selvlysende. Rimelig magisk!



Dekoplus fra 60ér eller 70´erne
 
En af de andre stoffer i samlingen har smilegaranti. Hvor sejt er det ikke lige med maritime symboler og en taleboble med ordene: "Aye, Aye Sir!"?

Sjøman og sailor


4 kommentarer:

  1. Fantastiske stoffer begge to! Du må endelig vise mere fra samlingen ;)

    SvarSlet
  2. Hei. Så hyggelig at du ville følge bloggen min - slik fant jeg fram til denne flotte bloggen din!
    Herlige stoffer du har funnet!

    SvarSlet
  3. har du en blog hvor du sælger ud af dit skønne stof?

    der er masser af det du har jeg gerne ville have fingrene i :)

    smil fra Mia

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet