onsdag den 27. oktober 2010

Ponyo og et besøg fra Japan

Min bror har lige været i Danmark med sin søn Luca. Min bror er japansk gift og de bor i Tokyo. Min nevø Luca på snart 4 år snakker derfor hovedsageligt japansk. Men det blev der lavet om på efter 14 dage i Danmark uden mor.

Herhjemme er vi fan af rigtig  meget japansk. I særlig grad fætter Luca og så Hayao Miyazaki´s film. Den nyeste vi har er Ponyo. Efter en weekend med det japanske besøg, så gik Dinabarnet og jeg lidt Ponyo-amok i går.
Dinas tegning. Er ret vild med tæerne som minder om steigeisen.

Min første version som Dina fik lov at farvelægge

Min egen, naturligvis med mønstret kjole
Det er fantastisk når vi har sådan nogle mor/datter hyggestunder! Jeg elsker når vi har sådan nogle nærværende stunder. Det er helt tydeligt dejligt for os begge, når vi har noget vi kan være sammen om.

3 kommentarer:

  1. Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste dansker, som er helt vild med Miyazakis film. De er sådan en fryd for øjet.

    SvarSlet
  2. Godt for Luca at få sådan en dansk-sprogs indsprøjtning! Og dejligt at du deler Dinas og dine hyggestunder :-)

    SvarSlet
  3. Hvor skønt med noget forskelligt kultur! :)
    Rigtig fine tegninger i har lavet! :)

    SvarSlet