søndag den 31. oktober 2010

Mit hjem = min arbejdsstation

Jeg er blevet tagget af Brilleting i en leg der går ud på at vise sin arbejdsstation frem. Og min første indskydelse var at stikke fingrene i ørene og tralle: "LALALA, jeg kan ikke høre hvad du siger!#"

Årsagen er at jeg altid har gang i MANGE projekter. Jeg får hele tiden nye idéer som jeg går i gang med, koste hvad det vil på roderi-kontoen.

Jeg har desuden 2 små unger i hjemmet og ingen mand at tage hensyn til. De små er medvirkende til at man altid kan finde perler og morgenmadscerialer rundt omkring på gulvene. Til stor fornøjelse for den lille vilde, for det er ligesom sjovest at lege med gravkøer og andre entrepeneurmaskineri, hvis der er lidt at grave i.

Mit 5-årige Dinabarn er måske den der er mest ordensmenneske herhjemme. Hun samler i al hemmelig papir og stofafklip OP fra gulvet (og til dels også fra skraldespanden, hvis det er kommet SÅ langt) i modsætning til lille vilde og jeg, som mest er dem der smider ting NED på gulvet. Det opsamlede afklip og skrald bruger hun til at lave stofogpapirbilledcollager. Nej, vi smider skam ikke noget ud herhjemme.



Bunker fra mit tilskærerbord. Oprindeligt spisebord, men bliver mest brugt til kreative formål.
På billederne ses:
  • De nyeste stoffer fra England og USA
  • Julestjerner foldet i papir og tapet
  • Hultang ovenpå gårsdagens genbrugsfund, under bordet kan man se kasser med togbane
  • Opslagsbøger som bliver brugt næsten dagligt
  • Pakketape og brevvægt med en kasse papirafklip stablet ovenpå



Reolerne er ladet med:
  • Stof
  • Hobbybøger og studiebøger
  • Mere stof
  • Bøger der indikerer at her bor en der er interesseret i stof, indretning, mode og kreativitet
  • Hov, flere bøger ovenpå reolen
  • Æsker med ufærdige projekter
 

Farver alle vide vegne:
  • En dåse med layouttusher ved siden af tidsskriftsamlere stoppet med børnetegninger
  • Pantonefarvekoder fra et gammelt projekt
  • Sofabord med papir og mangatuscher fra Japan, en Dina tegning og på gulvet står en stor kasse med hama perler
  • Farveblyanter og penalhus på sofabordet (hvor utjekket er det lige at jeg render rundt med et nylonpenalhus i pastelfarver og Peter Plys motiv?)
  • Kasser beklædt med retrostoffer



Papirprojekter:
  • Masser af kasser med tapet og papir
  • Sofalæsehjørne, hvor jeg har været i gang med at læse om florentinske mønstre i min opslagsbog om ornamentik
  • Papirstjerner, som jeg skal lave mange flere af!
  • Derfor ligger der tapet og papirruller på stolen (og andre steder)

Jeg har kigget på min bloggroll og valgt nogle P´er ud, som jeg håber vil føre legen videre:
Pusteblomster
Pillowcaze
Pralerier

6 kommentarer:

  1. Men er det mon ik sådan at der SKAL være rod, hvis man er kreativ af sind.? Det bilder jeg ihvertfald mig selv ind.. Det er der nemlig også hos mig... :)) Men mange fine farver og mønstre og ting.. og stjernerne er rigtigt fine..

    SvarSlet
  2. Ih, hvor er du bare hurtig - tak for svaret, og for at bekræfte mig i at jeg er helt normal!! :-) Synes det er nogle superlækre bunker du har 'kørende', og jeg kan godt forstå at du trives i det - jeg bliver vildt inspireret af dit indlæg i hvert fald! :-)
    Ha' en lækker dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  3. Krea mennesker er altid rodehoveder, det høre sig til, så længe der ikke er kaos. :) skønne billeder.

    SvarSlet
  4. Jeg læner mig også meget op ad den der med at kreative mennesker er rodehoveder.

    Om det er rod eller kaos, det kommer vist an på øjnene der ser.
    De fleste der kommer hjem til mig, synes nok her er lettere kaotisk. En anden har udtalt at det var ligesom at komme ind i en slikbutik.

    Tak for roserne om stjernerne og de bunker jeg har kørende. Har nøje udvalgt de flotteste af bunkerne ;-)

    SvarSlet
  5. SÅDAN skal den "skæres"! Ærlige indlæg holder bare MAX. Ikke noget pusse-nusset-photoshopperi her. Tak for kigget. Og dine dejlige krea-bunker!

    SvarSlet
  6. jeg tager gerne imod tagget og har lige fotograferet lidt fra mit hobbyrum, så der snarest kommer et indlæg der fra :-)

    SvarSlet