fredag den 29. oktober 2010

Kreative dage

Jeg var så heldig at vinde Karen Klarbæks give away med billetter til messen "Kreative Dage".
Jeg havde inviteret min mor med, som er ligeså kreativ som mig. Det var dejligt at jeg kunne give hende noget, da hun altid gør så meget for mig!

Vi var dernede da messen startede og der stod en kødrand af mennesker der ville ind! Det orkede jeg slet ikke, så hvor heldigt var det ikke at dem med gæstekort havde sin helt egen indgang, så vi kunne bare gå uden om den lange kø. Det betød også at vi kunne komme ind inden der var alt for mange mennesker!

Jeg havde lidt håbet på at der var noget linoliumssnit og stoftryk. Det fandt jeg ikke.

Til gengæld fandt jeg italiensk papir med florentinske mønstre, som jeg længe har sukket efter! Det var endda ret billigt! 16 kr pr ark.
Der var også en stand med rigtig origami papir! Hurra! Det er første gang jeg er stødt på det i Danmark og jeg tror jeg er den der har ledt allermest og allerlængst efter det her i kongeriget.
Desværre er det ca. 25-30% billigere at købe på nettet og få det sendt fra Japan.

Her er mine nye lækkerier:


Jeg regner med at meget at papiret skal bruges til at lave smukke julestjerne som denne:

3 kommentarer:

  1. OH Jeg glæder mig, jeg skal afsted i morgen:) Måske skal jeg også kigge efter papir? Hvor store stykker bruger du til stjernen? Den er bare så fin!

    SvarSlet
  2. De stykker jeg har brugt er 15x15 cm.
    De italienske papirer er dog store ark, så dem skal man selv klippe ud.

    PS: der er 2 steder man kan købe italiensk papir. Det ene sted koster de 20-25 kr, det andet sted 16-18 kr.

    SvarSlet
  3. Ej, hvor fint ... jeg skal afsted søndag, og skal da vist også på papirshopning - rigtig lækre billeder du viser!! Glæder mig rigtig meget!

    Jeg er kommet til at 'tagge' dig i en hygsom blogleg - håber at det er ok??

    Ha' en superfantastisk dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet