mandag den 11. oktober 2010

3 på stribe på Gammel Havn

Jeg er ret tit på posthuset i Vejle. Lige overfor ligger der 3 skønne butikker og en fjerde er på vej.

Kitsch
Det er den butik der har flest år på bagen af disse 3. Butikken er en lille kælderbutik, men det er da ikke nogen forhindring for at have mange ting! Rimelig svært at overskue første gang man kommer. Man bliver bombarderet med indtryk, dimseri, tøj, farver.
Der er rigtig meget vintagetøj og indehaveren låner også ud til teaterforestillinger.
Jeg finder altid det jeg ikke vidste, at jeg lige stod og manglede.



No. 3
Et par numre væk ligger der en anden lille kælderbutik. Her kan man finde noget i samme stil, men her har indehaveren en helt anden sans for indretning. Der er ikke så mange ting, og alt er stillet fint op. Det er som at træde ind i den hyggeligste stue, der pyntet med de sjoveste og fineste lamper. Der er desuden lidt tøj, smykker, billeder, nips, dåser. Indehaveren er ret god til at finde skæve eksistenser i form af indbo. Der er simpelthen så rart at man får lyst til at bo der!


Jeg er helt forelsket i nederdelen på billedet. Det er patchwork af lutter hjemmegjort batik og tekstiltryk.

Vintage Unique
Imellem disse to butikker er der åbnet endnu en lille butik. Den sælger franske og svenske loppefund. Jeg har ikke været inde i den, da stilen med afskallede møbler og fil de fer, ikke rigtig tiltaler mig. Men hvis man er til den stil, så er butikken vist et sikkert hit!

3 kommentarer:

  1. Tak for tipsene, måske det var en ide til efterårsferien.
    Hav en god dag.

    SvarSlet
  2. Har godt lagt mærke til dem og overvejet om de var et besøg værd.
    Næste gang jeg er nede i byen skal jeg da helt sikkert derind.
    Mette

    SvarSlet
  3. Jeg må hellere lige tilføje at de har nogle lidt skæve åbningstider. Tror det er 14-17.30.

    SvarSlet