søndag den 26. september 2010

Salg fra min stofsamling og lidt historie

Har brugt lidt tid her i weekenden på at tage billeder af min stof samling og jeg sælger ud af noget af det på trendsales.



Jeg synes selv jeg har en fantastisk samling med stof fra 50erne, 60erne, 70er og lidt firser. Hvert årti har sin charme og fortæller en historie om datiden.
50erne
50erne var meget inspireret af kunst og arkitektur. Mønstrene ligner ofte strøg med malerpensel. Der er også tegnede krummelurer inspireret af mobiler.
Farverne er meget smukke! Lysegul, lysegul, lysegrå og så med de sorte tegninger af mobiler eller penselstrøg.

60erne
I 60erne bliver der knaldet ud med mønstre inspireret af  opart, popart og psykedeliske mønstre. Der er vilde farver og mange af dem. Pink, rød, limegrøn, gul, lilla.

70erne
70erne er en blandet land-handel. Der var storscala blomsterprint, masser af orange, brun, gul. Der var oliekrise, som gjorde at mange tekstilvirksomheder måtte lukke. En virksomhed som i høj grad trodsede krisen og blomstrede i mere end en forstand, var Laura Ashley, som lavede romatiske og landlige småblomstrede prints.

1 kommentar:

  1. Underbara tyger du har!!! Jättefin blogg, och vad roligt du gillar min med - blir så glad!
    Härlig tisdag önskar jag dig!!!

    Kramar Lycke

    SvarSlet