lørdag den 25. september 2010

Atomic Age

Dette stof fra 60-70erne er simpelthen det ultimative drengestof! Og det er nu blevet mit:



Lige siden jeg kiggede i Cath Kidstons bog "Print -indret boligen med mønstrede stoffer", har jeg ønsket mig noget vintage drengestof. Det er dette billede fra hendes bog, som har inspireret mig:


Der findes jo masser af smukke mønstrede stoffer, men hovedparten er jo altså noget blomstret stads og måske ikke det allersejeste.
Jeg er simpelthen så heldig at jeg har opsnust dette stof, som faktisk er et par gardiner i rigtig god stand! Jeg er vild med de støvede blå, brune og orange farver. Jeg tror faktisk det er det mest spektakulere stof i min samling. Og den er efterhånden stor!
Der er desuden noget historie bag: Dengang i 60erne, var det ret moderne med ting inspireret af rumfart og teknologi. Første månelanding fandt sted i 1969 og var jo simpelthen noget af det største.

3 kommentarer:

  1. Hold da op hvor heldigt, kan du se hvem som har designet på ægkanten af stoffet?
    Bogen har jeg også og er toltal vild med hendes indretning.
    Iøvrigt tusind tak for stofrester de er nu i samlingen :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kan ikke se, hvem der har designet det. Det er færdigsyede gardiner og der er ikke ægkant eller et mærke på.
    Men det er købt på UK ebay.

    Jeg kan også varmt anbefale Cath Kidstons bog. Mange af stofferne er lidt for chabby blomstede, men der er også nogle fede eksempler! Og jeg kan godt lide den respekt hun har for forskellige stoffer. At de alle har deres egenskaber.

    Velbekomme med stofrester. I må gerne lige give mig et tip og et link, hvis I får syet noget af dem :-)

    SvarSlet