mandag den 23. august 2010

Sysler for en træt krop

Min diabetes viser tænder for tiden og jeg er derfor meget træt.
Hvordan reagerer en krop der mangler energi? Den naturlige og indgroede refleks for en træt krop, er at indtage nogle hurtige kulhydrater.
Det vil min krop også! Men det må min krop ikke få. Min krop må få veltilberedte grøntsager og kød og begrænset mængde kulhydrater. Helst 6 måltider dagligt på faste tidspunkter. Og hvor svært kan det være? Jeg tror faktisk at det er svært for de fleste at spise så ofte og regelmæssigt. For mig lige nu er udfordringen for stor. Jeg har ingen energi. Jeg fungerer i slowmotion og alle muskler føles som gummi. Det er svært at få benene til at gå. Det lyder ekstremt og jeg forstår det ikke! Jeg har altid haft en enorm viljestyrke, når det virkelig gælder. Men det her kan jeg ikke bekæmpe med viljestyrke.
Jeg kan knap nok huske hvad jeg har lavet i weekenden, men jeg ved at jeg har været træt. At være træt hele tiden slider på sjælen og jeg bliver tyndhudet og græder let. For jeg vil så meget.
En af de ting som jeg godt kan i disse situationer, er at sidde og tegne. Jeg bruger ikke hjælpestreger med blyant, for det orker jeg ikke. Jeg tegner lige så skævt som jeg kan og pynter med en masse krummelurer og dingenoter og mønstre og farver. En tegning som vil en helt masse, måske lidt for meget, men som ikke rigtig kan. Lidt ligesom jeg.
Men selvom tegningen er fyldt med skæve streger, forkerte proportioner og for mange farver, så kan jeg godt lide den. Jeg kan også godt lide mig selv på trods af mine manglende evner til at se virkeligheden i øjnene, mine lidt for mange planer og idéer og mit indre og ydre rod.


1 kommentar:

  1. Kære Junette! Åh øv. Er ked af at høre, du har det så skidt. Hvis du trænger til at få genopfrisket nogle af weekendens begivenheder hjælper jeg gerne :-)

    SvarSlet