torsdag den 5. august 2010

Så kan jeg føje blåmaler til titellisten

Som ung drømte jeg om at blive blåmaler, keramiker eller folkeskolelærer. Sidstenævnte havde måske mest at gøre med at jeg godt kunne lide at gå i folkeskolen og hvis man blev lærer, så kunne man blive der til man blev gammel. :-)

En blåmaler er sådan en som maler snirkler på porcelæn. Feks musselmalet. Årgh, det kunne være råhyggeligt. Jeg tror bare at alt mit ville ryge direkte til 2. sortering, for jeg ville nok komme til at freestyle lidt for meget.

Nå, men så i går skulle jeg købe nogle forsendelsesrør i kontorforsyningsbutik. Og der bliver man overfaldet af tilbudsvarer ved indgangen. Der fandt jeg så porcelænstusser i en rodebunke. Det måtte da prøves!
Men så derhjemme i køkkenet opdager jeg, at jeg kun har keramik og så det her porcelæn:
Billede lånt fra porcelænsbutikken


Porcelænet er fra min barndom og den er ikke ligefrem præget af krystallysekroner, så jeg troede at det var ret værdiløst. Men jeg elsker det og kan ikke nænne at tegne på det. Og helt værdiløst er det så ikke, fandt jeg lige ud af ved en googling.

Nå, men nu til fadet. For det lykkedes at finde et stykke helt hvidt porcelæn (tænk at jeg skulle eje noget grej uden farve og mønster). Et stort lagkagefad. Det fik hurtig en overhaling med min nye tusch og derefter en tur i ovnen. Så nu ejer jeg vist ikke mere hvidt. :-)
Det er ret sjovt at tegne på sit porcelæn. Måske fordi det virker en lille smulle forbudt. Børn bliver fodret med hvidt papir: "her, dét kan du tegne på". Men tallerkner nej. Det var til at spise af.



Nå, men nu hvor vi er ved emnet maling, så vil jeg lige vise, hvad jeg gav min søster i julegave. De er flyttet ind i et nybygget hus og manglede et husnummer, der var let at se fra vejen. Så de ønskede sig at en af stenene der ligger foran hækken, blev malet med deres husnummer. Jeg husker ikke så meget fra december, da jeg var ret træt. Jeg kan huske at jeg havde ambitioner om hjemmelavede gaver til alle. Det blev vist kun til denne ene. I starten af januar blev jeg så indlagt og fik konstateret diabetes 1. :-(
Men stenen. Den er sørme flot!



Og så lige lidt børnespam. Her er mine 2 skattebørn på vej i børnehave. Lille vilde Sigurd er nemlig rykket fra vuggestue til børnehave. Så nu har jeg 2 børnehavebørn. De går i en integreret institution, så skiftet er ikke så markant. Men altså, min lille skat er kun 2 år og 8 mdr, så jeg synes det er lidt tidligt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar