søndag den 29. august 2010

Greb

I sidste uge spurgte min mor om jeg ville lave nogle greb til hendes nye kommode. Det ville jeg da godt, men det kunne hun nok selv gøre bedre og så viste jeg hende billeder fra trine søhest. Husker i den fabelagtige give away med hæklede greb?

Min mor var hooked og inden vi havde set os om havde hun hæklet en kommodefuld. Jeg har heppet på at hun også skulle lave andre variationer og snart havde hun hæklet både til eget brug og en portion kan-du-ikke-sælge-dem-her-på-amio?



Min mor er sindssygt imponerende dygtig til håndarbejde. Hun har altid syet, strikket og hæklet vores tøj. Da vi var så gamle at vi ikke længere ville gå med hjemmesyet, kastede hun sig over patchwork. Håndsyet og håndquiltet. Hun blev for 3 år siden ramt af kræft (igen) og har haft en date med kemostuen hver 3. uge de sidste 3 år. Her har strikket strømper til mange af hendes behandlere, deres børn, hendes egne børn og børnebørn. Min bror og hans familie bor i Japan og de får også en sending med jævne mellemrum. Engang da damen på postkontoret så hvad min mor puttede i pakken, blev hun helt forelsket i mine mors strømper, så nu er hun også fast aftager.

Min mor er virkelig et livsstykke og lige for tiden ville hun være svær at undvære.
I går kom hun og hentede et stak af mine stoffer, som hun ville have mig til at udvælge, for hun skulle lige prøve at lave en hynde. Så kommer hun dagen efter med denne smukke sag!


Hun har i øvrigt også syet mine gamle hynder til mine stole. De er heller ikke værst. Vi deler ikke samme smag, så arbejdsfordelen er som oftest at jeg får ideerne og sætter stof og farver sammen, hun laver tingene og kommer med ideer til hvordan man får det bedst mulige resultat.

4 kommentarer:

  1. WOW sikke en lækker hynde af patchwork! Hun er jo helt vildt dygtig. Og de greb, I'm in looove :)

    SvarSlet
  2. Hun er godt nok skrap. Hynden er rigtig, rigtig flot! Der ,hvor jeg kommer fra, kan man være "en knag", når man er fantastisk. Det er ikke helt upassende i denne her sammenhæng, hvad? :-)

    SvarSlet
  3. Knag'me nogle kanon-kulørte knopper.

    Ja, hjemmehæklede strømper i posten er bare dejligt.

    SvarSlet
  4. Super kreativ mor du har. Den er da helt fantastisk den hynde.
    Hilsen Birthe

    SvarSlet