tirsdag den 20. juli 2010

Jeg, den heldige ulykkesfugl

Lige nu nyder jeg livet. Hvert et minut. Jeg har nemlig fået lov at holde ferie med mine børn. Er det noget særligt spørger du måske. Ja, når man er sygemeldt, så er det! Man er nemlig ikke berettiget til ferie når man er syg. Som syg bliver man i øvrigt også sendt i aktivering allerede efter 6 uger (hvilket jeg synes er ret ok, ellers ville jeg nok være visnet fuldstændig). Jeg har været sygemeldt i snart 2 år med kronisk stressrelateret lidelse og hvad der ellers kommer til. Jeg kan godt undre mig over at jeg ikke må få lov at holde ferie, som om man kommer sig hurtigere over en stresslidelse uden at kunne få lov at slappe af?
Jeg kommer mig ikke. Tværtimod. Min krop siger mere og mere tydeligt fra. Alvorlige ting som diabetes 1 og depressiv reaktion på overbelastning der endte med en henvisning på psykiatrisk afd.
Det er hård kost for 2 små børn, der (helt berettiget!) godt kan være bange for at miste deres mor.

Men lige nu har vi det rigtig godt. Vi skal ingenting. Vi kan gå rundt i nattøj en hel dag. Vi kan spise pandekager til morgenmad. Vi kan se Teletubbies på repeat. Børnene er sammen dagen lang og lærer at lege sammen, fordi de kun har hinanden og ikke kan vælge og vrage mellem 20 kollegaer i vuggestue og børnehave. Og de gør det bare SÅ godt. Det leger med biler og garage. De leger butik (stort hit). De spiller billedlotteri og de tegner og hjælper hinanden med puslespil.

Denne morgen var ganske særlig. Jeg vågnede først og lå og kiggede på de sovende pus i min seng. Så vågnede Sigurd op. Han blev glad da han så mig og kravlede hen og puttede sig ind til mig. Så rejste han sig op, hev sutten ud af munden og kravlede hen og gav sin storesøster et kys på skulderen og krammede hende. Derefter gik han ind i stuen og satte Byggemand Bob, Grab og Tromle op på række og sagde: "Jeg elker dig!" til dem.

I går da vi var ude og handle og vi stod ved kasserne og skulle betale, stod ungerne og krammede hinanden så hårdt at de faldt omkuld. Det var en ny scene ved kasselinien. Klassikeren er ellers at mindstebarnet stikker af eller hiver alt slik ned fra hylderne.

Der er kærlighed i luften:


Tasken fyldt op med biler:

Dinabarnet, som er så let at elske:

Sigurd, som hopper i sengen med balletskørt:

Her sidder man trygt og rart, så hvorfor ikke tage sig en lur?:

2 kommentarer:

  1. Dejlig sommerferiehistorie. Sikke nogle skønne børn du har.Håber det bedste for dig og din familie.

    Kh
    Monika

    SvarSlet
  2. Det ser ikke så lidt hyggeligt ud! Dejligt I kan - og så lige nu hvor vejret er så godt!!

    SvarSlet