mandag den 26. juli 2010

For meget af det gode?

I går var jeg på Langeland og hente mit Dinabarn, der havde været på weekend der. Så skal man jo gennem Fyn!
Det var første gang jeg prøvede at se andet end motorvejen. Jeg har aldrig set andet end motorvejen og så Statsamtet, så mit indtryk af Fyn, er at det er rimelig røvsygt sted.
Men nu er jeg blevet meget klogere! Det er overhovedet ikke rimelig røvsygt. De er krejlere allesammen og alle med et par enkelte undtagelser har en salgsbod ved vejen. Og dem der ikke har en salgsbod har istedet for en lade der er fyldt op med tingel og dims. Det tog derfor 6½ time at køre fra Vejle til Langeland. Jeg havde fået at vide det tog 2 timer.... Vedkommende havde glemt at advare om det fynske folk og deres handletrang. Jeg tror der er en Fynbo gemt i mig, for jeg elsker når folk sælger ud.
Jeg fandt nogle tekstiler på min vej, bl.a. dette stykke som er SÅ fantastisk. Det er jo totalt over-the-top og alt for meget og det tiltaler mig. Maksimalisme, jotak!


Der er blevet syet et babytæppe i patchwork ud af blandede stoffer. Det er meningen at man skal kunne købe de færdigskårne firkanter og selv sy tæppet.
Det har jeg allerede haft succes med, med tæpper i en større udgave.
Babytæppet er syet af firkanter der måler 12x12 cm og er foret med fleece. Bagsiden er retrodynebetræk og kantebånd er hjemmelavet ag småblomstromstret stof. Det er desuden quiltet på skrå af firkanterne.

2 kommentarer:

  1. fyn er skam et dejligt land...
    Og ja der er bare super mange små loppemarkeder og andet :)
    Man kan hurtig blive fattig :)

    SvarSlet
  2. Haha ja! Fattig og forsinket :-D

    SvarSlet