fredag den 26. marts 2010

Min teori om de lede breve, faldet til jorden

Altid, når jeg modtager ubehagelige breve fra kommunen eller andre myndigheder, så kommer de på en lørdag. Den slår aldrig fejl.
I dag (fredag) skete der så noget anderledes! Posten kom kl 13 med et brev fra kommunen. Afslag på enkeltydelser. Stadigvæk for sent til at man kan ringe op og få lidt afklaring, så man kan få lov at sove om natten.
Sagsbehandler mener ikke at fysioterapi er en rimelig udgift. Ej heller at afbetale på boligindskudslån. Hun mener også at jeg selv kan betale for psykologhjælp. Så er der 1700 kr tilbage.
Så sidder man tilbage med følelsen af at være et overmenneske. Tænk at der er nogen der tror at jeg har så meget styr på min økonomi at jeg kan knække den nød: Diabeteskost (som ikke er de billige og fedtholdige alternativer) og medicin. Jeg krydser mine fingre for at børnene ikke bliver syge med lus eller øjenbetændelse. For det er der i hvert fald ikke penge til.

PS: Kunne egentlig bedre lide at modtage dens slags breve om lørdagen. Så er der kun 2 søvnløse nætter, fremfor 3.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar