torsdag den 18. marts 2010

Jeg citerer: "Nejtak, mor"

Bedste siger tit til min lille Sigurd: "Skal du ikke snart klippes, så du kan komme til at ligne en dreng?"

Det var nu ikke derfor, at jeg fandt på at det var tid til en lille hjemmeklipning, men fordi det faktisk nåede ned i øjnene på ham. Modvilligt går han med til at sidde på sin højstol ude på badeværelset. Jeg får lov at klippe 2-3 gange og lave skideskævt pandehår, hvorefter han skubber saksen væk, hver gang jeg prøver at nærme mig med den, og siger: "Nejtak, mor". Stille, rolig, fattet og meget bestemt: "Nejtak, mor".
Jeg prøver at lokke, men der er ikke noget at gøre. Men så får han øje på fladjernet og forbarmer sig over mig og siger: "klip med den der".
Så "klipper" vi lidt med fladjernet og jeg prøver igen med saksen. Han vil ikke have at jeg nærmer mig hans hår, før han kommer på en ny idé: "Min tur nu!" og rækker ud efter saksen. I dont think so!

4 kommentarer:

  1. Ligner måske ikke jordens mest begavede knægt, men det kræver lissom koncentration at klippe med fladjernet.

    SvarSlet
  2. ha ha, han er da go ;-)

    Og ja, logisk at når du klipper ham, skal han da også klippe dig he he.

    Men positivt at han ikke bare klipper sig selv !

    Rigtig god weekend til jer :-)

    SvarSlet
  3. Hov mette er forresten Mor35 på den anden side :-)

    SvarSlet
  4. Ah, hej. Hyggeligt med kommentarer :-)

    SvarSlet