mandag den 7. juli 2008

Japansk madinspiration


Vi har været på ferie med hele familien, inklusiv min japanske svigerinde Momo. Jeg var ret fascineret af hendes madlavning til lille Luca på 1 år. De spiser rigtig meget ris og tang og the. Herhjemme forbinder man mest japansk mad med rå fisk/sushi. Jeg er ikke fan af rå fisk. Men kan godt lide ris, tang og enkeltheden i den mad. Momo fortalte mig at ris og tang kunne spises med hvad-som-helst og gav mig inspiration til at lave ruller med alt mulig andet end rå fisk: Ost, agurk, peberfrugt, skinke, oliven, rejer, kylling.
Istedet for ruller kan man forme det til risboller, blandet med kød/grøntsager og så har man en hurtig madpakke til ungerne.

Her er min udgave af japansk mad. Dina er i øvrigt meget begejstret for det. Dog siger hun: "mor jeg tror lige jeg tager skrællen af" og så piller hun tangen af.

2 kommentarer: